Velkommen til Rena Handelstandsforening

Rena Handelstandsforening skal fremme vekst og utvikling av næringslivet på Rena.

Foreningen ble stiftet 17. april 2023 og skal bidra til å styrke handelsstanden, stimulere til nettverksløsninger blant bedrifter, organisasjoner og Åmot kommune.

Den er til for næringsdrivende i Rena sentrum, som omfatter bedrifter som i hovedsak selger varer og/eller tjenester – uansett omfang og størrelse.

Rena handelsstandforening - Klikk for stort bildeRena Handelstandforening med nyvalgt leder Ingebjørg Dybvik. Her fra Idyll, butikken hun driver i Tollef Kildes gate.

Ingebjørg er ny leder

Ingebjørg Dybvik driver butikken Idyll i Tollef Kildes gate og er ny leder av Rena handelstandsforening. Styret består av

•    Ingebjørg Dybvik (styreleder)
•    Cato Flygind (medlem)
•    Ole Kjærnli (medlem)
•    Jan Cato Andraa (medlem)
•    Erlend Hildrum (medlem)
•    Bjørn Thingstad (medlem)

Merkevaren Rena sentrum

-    Vi har et klart mål – mer synlighet av alt som er på Rena, forteller Ingebjørg.

Det første årshjulet er vedtatt, i 2023 rettes fokus mot Birkebeinerrennet, Renadagene, Birkebeinerrittet og julegate.

- Det er like nytt for neste alle, avslutter Ingebjørg og håper mange ser verdien i å bli med i foreningen.

300 000 kroner fra kommunen

Åmot kommune støtter etableringen med kr. 100 000,- per år i tre år fra stiftelsesdato.

Midlene skal brukes på de satsningene styret vedtar og vurderer som viktig for at foreningen skal lykkes i sitt arbeid.