Storinnrykk til Rena leir og Terningmoen

De nærmeste dagene starter over 140 nyansatte ved Hærens våpenskole i Rena leir og på Terningmoen i Elverum.

Hærens våpenskole er en kompetanse-, utviklings- og utdanningsavdeling i den norske Hæren, og består av 13 avdelinger lokalisert i Østerdal Garnison.

De aller fleste blir boende i regionen mellom 3-5 år, før ferden går videre til andre baser. Innrykket er det største på lenge, totalt er det nå ca. 400 ansatte ved våpenskolen.

Ordfører Ole Erik Hørstad (Åmot) og ordfører Lillian Skjærvik (Elverum) besøker i disse dager Rena leir og ønsker alle nyansatte velkommen.

De neste ukene ventes også storinnrykk til Hærens skole for rekrutt- og fagutdanning. Nærmere 1000 nye soldater skal innlosjeres i Rena leir og på Terningmoen.

Vi ønsker velkommen til vår region.