Heimevernet trener i perioden 13. - 18. april i vår kommune

Hovedaktiviteten er knyttet til Rena leir og nærområdet.

Lokalt er det Sør-Østerdal HV-område som har øvelse og soldatene er kvinner og menn som til daglig bor og har sivile arbeidsplasser blant annet i vår kommune.

Soldatene vil være godt synlig flere steder i kommunen, gående og i militære og sivile kjøretøy, uniformert og med militære våpen. Du vil kunne høre skarpskyting på lokale skytebaner og/eller skyting med løsammunisjon i terrenget, også natterstid.

Dette er helt normal aktivitet i forbindelse med Heimevernsøvelse. Årlig trening i Heimevernet gjennomføres hvert år og har ingenting med den alvorlige krigen i Ukraina å gjøre.

Du kan trygt ta kontakt og prate med Heimevernssoldaten når du møter dem. Et av Heimevernets viktigste oppdrag er å beskytte mennesker og kritiske samfunnsfunksjoner.

Lt. Erlend Haarr, Liaisonoffiser HV-05204 Sør-Østerdal, telefon 982 39 908.