Hva er trygghetsalarm?
Trygghetsalarm er et servicetilbud til innbyggere i Åmot kommune.
- Alarmen er på størrelse med et lommeur. Den bærer du på deg i hjemmet for å kunne tilkalle hjelp når akutt behov oppstår
- Alarmen er enkel å bruke. Når du utløser alarmen, blir du koblet direkte til hjemmesykepleien som besvarer ditt anrop
- Trygghetsalarmen kan brukes når som helst på døgnet
- Trygghetsalarmen har telefonabonnement og SIM-kort inkludert i alarmen
Hvem kan få trygghetsalarm?
- Du har en helsesvikt eller funksjonsnedsettelse som gir behov for akutt hjelp utover faste avtaler med hjemmesykepleien
- Du bor hjemme alene eller tilbringer mye tid alene hjemme
- Du er klar og orientert, men har en funksjonsnedsettelse som gjør det vanskelig å bruke telefon
Hva koster det?
Se gebyrregulativ
Slik søker du
Du søker trygghetsalarm ved å fylle ut søknadsskjemaet for helse- og omsorgstjenester.
Søknadsskjema helse- og omsorgstjenester (PDF, 158 kB)
Papirskjemaet sendes til:
Åmot kommune
Tjenestekontoret - Helse og velferd
Postboks 65
2451 Rena
Det er ingen søknadsfrist, og søknadene behandles fortløpende.